Sv: Re: Sommardäckstråden 2010

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Sommardäckstråden 2010 Sv: Re: Sommardäckstråden 2010

oklart
Deltagare

Min erfarenhet av 175/65 är att de är lite i bredaste laget för en 4,5″ fälg… Man får köra med lite halvtaskigt ringtryck för att slitbanan inte ska svälla ut och bli rundad, vilket är lite trist om man kör inspirerat. Det skiljer väl i och för sig säkert mycket mellan däck och däck, vad de har för stommar och så, går säkert att hitta nå som funkar.

Jag funderar på 165:or med lite lägre profil, 165/65 eller så, nån som provat? Borde ge ett lite alertare och roligare betende på vägen än orginaldimension. Att man tappar några km/h i toppfart och att hastighetsmätaren visar lite fel bryr jag mig inte så mycket om…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng