Sv: Re: styrservo i 95/96

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / styrservo i 95/96 / Sv: Re: styrservo i 95/96

    september 30, 2009 at 10:15 #146001

    Vi som har ågt med V6:n i Finland; frukostbårdet vi brukar äta riktit finsk RågBröd istället Kellogs Kornflakes. Kvällen, efter vardagsjobbet, brukar vi göra riktiga utomhusjobbet istället playstation spelet, Facebook och likadant. Och på natten, vi genetiskt liten primitiva Finnen brukar… Behöver ingen annan servo till bilen än pulver&attityd !
    Men om nån i allafall vill bygga hydrauliskt servo till sin V4, Gammal Mitsubishi servostång vore en lämligt alternativ.

    95r4diesel wrote:
    Hej igen, igen. Jag tryckte nog på fel knapp någonstans, ursäktar mig med att jag nybörjare på detta. Tillbaka till mina styrväxlar; Någon annan än jag måste vilja ha servo i sin V4:a, hur har de som har V6:or gjort, har de monterat en lastbilsratt. Jag söker inga komplicerade svar med komplett monteringsinstruktion, utan någon som gjort som jag, mätt styrväxlar; avståndet mellan stångens inre styrleder är det kritiska måttet, detta skall vara så nära V4:ans som möjligt för att bibehålla korrekta styrvinklar. Jag har hittat några bra men något för långa. Vill helst slippa bearbeta stången, med tanke på reservdelar.Till er som är intresserade av min dieselkonvertering och saknar bilder finns en ny förklaring på “diesel i saaben”. För övrigt; Tack till Morten Strandmoe! mvh RONALD