Sv: Re: Svart 900S -92 – Jakt på og900!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Svart 900S -92 – Väntar på bil Sv: Re: Svart 900S -92 – Jakt på og900!

antonn
Deltagare

Då var man hemma igen efter en ordentlig biltur!
Jag fick i uppgift att köra upp en 9000 när jag ändå skulle kolla på bilen, den saknade någon dörrsida och instrumentpanel, ratten satt snett, SRS lyste och diverse andra hemskheter!

Några bilder blev det i all hast för jag vet att ni tycker det är roligt att kolla på!

Avfärd klockan 10.30! Närmast på bild är bilen jag körde och bakom den står min 9000 som min bror körde.

Sen blev det ett hopp tills vi var framme vid bilen 24mil senare, så här ser den ut innuti:

Länkarmsinfästning:

Höger hundben, vänster var lite rostangripet:

Här är den, ser lite ledsen ut med saknade lister och den har fått en kyss i högra hörnet men denna kan bli bra tror jag!

Bra skick för att gått 32k mil och stått sen slutet av 2009, kunde inte kolla så jättenoga under bilen PGA snö men det var absolut ingen rosthög även om det finns ett par tre ställen som behöver slipning och lack.
Väldigt matt i lacken i övrigt och bombnedslag inuti men jag kommer inte att använda befintlig inredning utan det blir nog min beigea läderinredning, ska försöka få tag på ett par framstolar bara.

Efter jag hade synat bilen så träffade jag ägaren och han berättade att motorn visst skurit och det var därför den stod där, perfekt för mig med andra ord!
Då blir det alltså motor ur den svarta som hamnar i den här röda, tillsammans med en massa annat trevligt!
Att få hem bilen löste sig också, men det blir efter den tinat fram, så det är ett par veckor dit.

Känner att det kommer bli många dagars skruvning, putsning & nya svordomar innan bilen är klar men den blir nog bra! :mrgreen:
Någon som vet vad färgen kallas? Är detta körsbärsröd?

/Anton

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng