Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

turbocab
Deltagare

Då börjar det ordna upp sig. Stor service gjord, lite slangar bytta och lite WD40 i magnetventilen. Nu är väl laddproblemen borta i princip, den går som fasen. Nån gång så har tryckvakten gått in för den laddar verkligen mkt, men det är inga problem. Vad som var avgörande vet jag inte, men nåt var det, kanske bara smörj som du sade Antonn. Jag har itne nollat/adapterad den.

Bromsarna ordnade också upp sig, jag bytte till nya ATE belägg från Mekonomen idag, som enda åtgärd, och så några rejäla tokbromsningar. Nu känns det mkt bättre, nu börjar ABS jobba vilket inte alls hände förut även på blöt asfalt. Jag vet itne om det bara var beläggen, dom ”gamla” visade sig vara helt nya, även nya skivor fram är det. Kanske hade dom andra också slitit in sig, men jag vet inte. Nya började ju jobba på mkt kort tid och nu vågar jag busköra med bilen…. Gamla var ”Aa” nånting, jag kunde inte tydligt se namnet på dom.

Jag blev ändå lite tveksam av någon anledning, kanske borde jag hålla mig till det som jag kan och släppa 9000 ändå. Nu är den välservad, med fungerande AC (shit vad bra den är!) och kanske läge sälja vidare ändå. ”Vadå sälja efter en dag, vad är det för fel??” tänker ni nu men jag bara drabbades av känslan att det kanske inte är min grej. Orkar jag med detta när saltet och mörkret kommer och nåt pockar på uppmärksamhet? Vågar jag smälla iväg på jobb i den utomlands som faktiskt händer ibland? Jaja, får känna på det, kanske kommer den på blocket ändå.

Helt klart är att en frisk 225 B234R troligen är det vildaste saab har gjort, den känns mkt råare och brutalare än min 9-5 Aero, som eg ger mer på papperet men känns mer sävligt på nåt vis. Bottenvridet i 9000 är ju magnifikt, bättre än i min tokfriska 9-5. Ska det vara så? 😯 Från 1800 varv nåt drar den ju bara iväg….

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng