Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

turbocab
Deltagare

Tack för tips, ska kika på det pronto! Jag tror faktiskt problemet är lite klassiskt, dvs den har troligen inte gått så hårt sista åren, nu plötsligt så skakar man liv i den och hittar grejor. Den gav tex inte full gas riktigt så dom effekterna jag har nu har förmodligen inte levererats på ett bra tag. Men skönt att den är frisk, motorn går helt tyst. Svajet får jag försöka leta fram…
Förresten, trim – den laddar ibland rätt mkt ”in i det röda”. Och en gång efter motorbroms på 4an och sen full macka så tror jag tryckvakten gick in, det small till som fan. Månne är bilen chippad redan, eller kan detta också härledas till MV eller wastegate kanske.

Nog har tanken på chip/trim väckts, men först måste den gå rätt original. Jag tror inte jag kommer orka gå vägen med ny katt mm, dessutom var skruvarna som håller downpipen inte vackra. Inget jag orkar röta med på en vinterbil. Dessutom är ju röret rätt ”öppet” första biten, helt annorlunda på en 9-5 Aero med dubbla kattar i serie direkt i framröret, där kan man snacka broms…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng