Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

turbocab
Deltagare

Nu närmar sig projekt rädda og900 Aero ”CherryAero” sitt slut, det har jobbats en hel del.

Här står hon nu:

Provkörningen gick väl bra, allt känns tight och fint som innan. Vätskorna är bra, inga läckage hittade ännu. En rejäl tvätt blev det, även i motorrummet efter allt fixande, och tyvärr så tändes CE en stund. Det försvann sen, och rök rätt bra där framme av ånga/vatten från tvätten när grenröret blev varmt. Jag hoppas och tror det var fukt/vatten som skapade tillfälliga problem. Men höger framhjul var synligt fel, det lutade ”utåt”. Jag har ju bytt nedre länkarmarna, och ändå lagt in lite mer distanser där uppe på övre länkarmen. Men det var ändå synligt att hela geometrin ändrats, jag undrar hur bra dom där billiga 495 kronors länkarmarna är egentligen. Men det gick att lossa alla bultarna därupp, och knöka in mer extra mellanlägg jag hade över. Det ser mkt bättre ut nu, kanske är vi tillbaka. Men en styrinställning måste såklart göras. Här ser man det hela, alla 4 bultarna som håller övre länkarmen går lätt lossa på plats och bända med kofot och knöka in mer material.

Man ser lite av svetsjobbet vi gjort nertill. Det är inte osynligt, men ser bra ut. Och vi var rörande överens om att det är bättre med synligt rejält lagat än rostigt. Nu vet jag att hela framvagnen och infästningar med länkarmar är 100% lagade, förstärkta tom och bra rostskyddade. Det är djäkligt nice. Det kommer hålla läääääänge.

Inredningen är tillbaka, jag ville ju inte rota i den för mkt men alla kontakterna i säkringscentralen fick ju lossas och då måste lite mer grejor bort. Stereon är på plats, lågnivå och tändkabel är förberedda. Jag funderar på en biltema 8″ understolen-bas, och inget bak alls. Det blir lagom och ganska clean. I flera Aeros har jag kört 4 kanals stereo plus ytterliggare en 2 kanals för 12″ låda. Kul när hela bilen hoppar omkring, men massa kabel och jobbigt få med bagage. Im too old for that shit….. Och så har jag ju AS3 i 9-5an.

Stolarna är så fina som det ser ut, och är supertighta. Galet bra kvalitet. Tyvärr en stor reva upptill i baksätets rygg, det var inte polarns bästa dag när den kom till. 🙂

Huven på imorgon, en provkörning. Bessning bokad på Torsdag – sen är det färdigmeckat ett bra tag. Det var kul, men tog lite för lång tid… Nu väntar helt andra grejor, troligen en järnväg i Trädgården (!) eller en tåganläggning i Garaget. Vi får se. LIte småpill med Aero väntar dock, lyktor bak, ny vinge, uppfräsching av Aerokåpor. Men det är lätta projekt som inte kräver massa demontering av grejor. Nästa jobbresa går till Mauritius (!), en paradis ö utanför Madagaskar. Det blir annorlunda…. Jag har en lång lista av potentiella medhjälpare och väskbärare på jobbet som vill åka med…. 😆

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng