Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Monte Carlo Cab, Cherry Aero 1988!

turbocab
Deltagare

Jag kände att hela besiktningen stod och vägde med vingen bak, så innan läggdags för grabben smög jag ut. Numera rutinerad (3e bilen jag ger NY vinge) så gick det fort, 15 minuter. Här är den på plats:

Ingen rost under, allt under kontroll. På en 1988 är det lite skönt när samtliga plastpluppar i bagageluckans innerpanel är på plats och dom vita främre ”snäppena” är hårda och biter gott. Omeckat mao! Eller ja, inte nu längre då, men i alla fall….

Provkörningen var mkt bra. En Aero vaknade till liv efter vinterdvala. Initialt knack i en lyftare som så ofta på gamla T16 som stått. Halvdassiga bromsar och tankar om att jag kanske borde luftat även bak när jag vart på allt fram. Men knacket slutade, det som först bara vara grundladd ökade i samma takt som lyftaren fylldes, bromsarna vaknade till efter en 10 rejäla inbromsningar. Bilen framför undrade nog vad i helvete jag höll på med… Full tank BF98 (Nu djävlar har priserna gått upp igen, 15:18!) och sen en rejäl repa hem. Allt okey. Ingen mer CE, bromsarna är kanon, effekten hemma även om suget på 3an och 4an inte riktigt är vad jag hade hoppats på. Kräsen nu av en E85 konv 9-5 Aero lågmil – dom flyttar på sig….

Allt klar för imorgon bitti. Sen skulle en rejäl polering inte skada, lite nya emblem bak, nytt luckhandtag? Vart slutar jag? 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng