Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

turbocab
Deltagare

Jag är dålig med kameran, men det står rakt inte still i Garaget! Donatorbilen framstår mer och mer som ett dåligt köp… Framspindlarnas lager var slut i den också, surt. Dom var bytta för nåt eller några år sen… Eller inte? Men kvitton finns. Antingen fulade verkstan, eller satte in nåt billigt, för det var glapp i BÄGGE. Galet. Så nytt är på väg in i veckan, jag fular dock och kör Biltema, har fyllt i lite extra fett i dom efter Joh900s tips från hans polare…. Men det såg rätt bra ut innan ändå tycker jag. Nya nedre länkar blir det, monterat redan, jag har bytt 2x Aerodelar till jättefina från donatorn för att lösa lite lackproblem mm. Inrednigen är klar, Stereo monterad. Bak blir det nya ok, backar, nya lager, allt monterat och jag väntar bara på ett bromsrör. Småpyssel runtom, bla ett par Aerokåpor som uppenbarade sig i en gammal låda hemmavid, nu lackade gråa. Säkert 40-50 timmar nerplöjda så här långt och med alla delar så närmar vi oss 30.000 kronorsgränser totalt. Tokigt. Varför blir det alltid så???? Men fint kommer det bli! Bilder och allt kommer… Jag är lite otålig känner jag och det kommer därför beställas besiktningstid mkt snart, även tid för framvagnssvetsning. På BP hänger det mkt på just den snubben känner jag – vi snackar antingen ”bra att veta” eller upp mot Spanska Flaggan, allt efter erfarenhet vad andra kommit igenom med innan, och inte kommit igenom med… Jag hoppas på en 2a ”Bara” så har jag en månad på mig och kan köra T8 när det är över nollan ute.

Ett annat projekt lurar i faggorna, men drar ut på tiden. Därför hårdsurfas blocket, Mobile mm just nu. Budgeten är hyfsad (dock inte 6-siffrig…), och skulle en fin Aero eller rent av Ruby dyka upp så är jag på troligen….. Men vi får se var det slutar. Några fina vagnar finns ju, men Tyska marknaden känns ju stängd alltså, pga begärda priser… 😥

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng