Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

turbocab
Deltagare

Ja det kändes naturligt att byta upp sig till en T8 Special efter all T16 Aero dussinbilar. 🙄

Nog glappar lagren, även de nya litegrand innan bulten är dragen. Jahapp, då har man lärt sig nåt igen! Gött!!! 😆 Men nu har jag en extra uppsättning då, inte dumt!

Har kommit längre, ska försöka ta lite bilder. Nu väntar lite anpassning (läs: Vinkelslipning) på nya främre sköldarna, inte oväntat var passformen inte hundra.
Jag var tydligen en dålig köpare i November, för nu först loggade jag inte på BP och tittade på historiken. Där syns att det var 2x tvåor senaste besiktningen 2003. Nedre länkarmsinfästning höger Rost, samt 2x däck för dåligt mönsterdjup. Dessa åtgärdades inte och sen dess har bilen stått. Mao – jag måste fixa detta först, annars blir det väl automatiskt körförbud. (om man åker in två gånger efter varandra med samma anmärkning, ej åtgärdad). Men verkstan jag snackar med ville ju ha en besiktning först innan lagning, så nu har vi det! Däcken är ju i jämförelse relativt lättlösta. 🙄

Hoppas bilen och Garaget är kvar bara, det har djävlar i mig blåst i natt!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng