Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special BILDER, nu i garage

turbocab
Deltagare

Hand upp alla ni som visste att den 4-bultade originalkaten till T8 är 5-6 cm kortaren än originalkaten till T16! Det lärde jag mig idag, den hårda vägen. Det fattades ju för fan dom cm när jag skulle skruva ihop allt när framrör från Donatorn hoppade på 5D T16. Löste sig såklart, flytta över gamla katen bara, men surt när man gör ”snabbjobb” utomhus innan lunchen…. Det är ju alltid merjobb man vill han när man ligger under bilen ute, lyft upp på pallbockar i lägsta höjden bara. Jag förstår att T16 katen är längre pga av den högre effekten (175 vs 155 max för T8) men jag var helt säker på att det var samma kat! 🙄

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng