Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special KÖPT!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special KÖPT!

turbocab
Deltagare

Kört en sväng, tvättat lite i motorummet. Det finns skruvar som är guldiga fortfarande, rätt många tom! 😯 Däremot behöver det verkligen svetsas nertill, och plåten vid grenröret är rätt rostig, kylen är slut. Några grejor är extremt utsatta, men får jag bort dom så blir det ju kanon. Tanklocket är 100% rostfritt och huven med. Turbons GLT var nog lite lågt, så några varv där så blir det ordning på trycket också. Tändningen var rätt. Jag börjar undra om inte bromsarna till och med börjar närma sig besiktnings-stadiet, dvs dom blir bättre och bättre! Men jag byter nog tror jag, åtminstone backar och skivor.

Hoppas kunna köra lite bilder imorgon!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng