Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

turbocab
Deltagare

Ja visst var dom duktiga! Jag är nöjd med repotaget, kul! Håll även utkik i något av kommande nummer Classic Motor, där LUX sedanen är med. 🙄 Troligen ett repotage ihop med en snygg 99T i grönt som ägs av en viss cabmange…. Favorit i repris, annan tidning, andra bilar, samma ägare. 😆

Utan att vilja späda på några rykten eller säga för mkt så är det även så att en viss gammal Investor tjänstevagn kommer hitta hem igen inom kort. Say no more. Men sommaren kommer gå i svart. 😎

För övrigt körde jag LUXen till jobbet idag igen och hämtade folk på samma hotell igen, det var nice. På vägen hem sen så luftade jag cylindrarna lite i Jericho-backen. Lite mer gas i backen upp, runt 110, det bara suger till. Mer gas ändå, och laddet ökar, det suger på ännu mer, helt problemlöst och med känslan av massa effekt finns når jag 140-150 på toppen och mer fanns att ge, helt galet skön känsla. Dock behöver den en lite trögare primär då det blir lite väl varvigt. På dagiset sen stod en kille och kikade tyst på den genom fönstret när vi klädde på våra barn. ”Den kör du inte på vintern va” mumlade han ur sig, och tystnade sen när jag gav svar på frågan hur långt den gått. 😛 Han hade haft en 1981 Turbo visar det sig och kände till bilarna ändå.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng