Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

turbocab
Deltagare

Hemma med ”ny”förvärvet. Gick fint allting, två snygga og900 jagade varandra hela vägen hem från Skåne. Ironi är dock att 5-dörrars vinterhäcken går mkt bättre och känns mkt tightare än TurboSen…. 😯 När Karl körde så låg han och stressade bakom och hade halvgas typ för att hålla jämna spett med min fullgas, när jag körde först med den röde så såg man mest TurboSen försvinna bakom. Det är märkligt vad min 5D går alltså? Men jag får väl lägga lite magi på den svarta som vanligt, växel-lägena justeras, massa optiskt utvändigt pyssel väntar, justering av avgas-system, genomslagsgummin bak monteras, E85 konvertering, uppsnyggning i maskin… Ja, listan blev mkt längre än jag trodde faktiskt, så projektet börjar snart och bilen kommer bo i garaget i vår tills den är klar. Jag kommer inte köra en meter till innan den är som jag vill ha den, framförallt måste avgas-systemet justeras, en av fästskruvarna fram fattas så det tar i nånstans och låter en del. Några goa semesterdagar kommer det bli för att få flyt i det hela. Lacken är mkt blankare än när jag sålde den, Andreas har putsat bra på den, men nu syns ju de bucklor som förrförrförra ägaren placerade i Västerås ännu tydligare, så en så där buckel-magiker skall anlitas och få släta ut den lite. Något jag planerade redan förra gången jag ägde den, men aldrig hann klart med. Nu skall det bara lösas!

Så mkt foton blev det inte tyvärr… Men här är ett litet suddigt från resan hem….

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng