Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

turbocab
Deltagare

Hur var det nu, bilder vill ni se va? Tyvärr har jag inga, men projekt TurboS 1993 är i full gång och massor har gjorts. Avgaset är bytt och justerat hela vägen, framröret var som vanligt av, helt klabbet satt helt tokigt, troligen har det vart i backen rejält. Fronten har fått nya prylar, blinkers, lyktglas, lite pyssel. Strålkastartorkarna är i drift igen. Tändkablarna är bytta, filter, lite pyssel i bakvagnen, 100% ny bakstam med 4x lyktor kompletta, nya lister och kofångare, handtag, emblem mm…. Pricken över i blir de 4x nya 16″ som jag haft ett tag men eg köpte till den bilen redan 2010. Nu hamnar dom rätt äntligen! Inte ett enda foto har jag på allt detta än, men det kommer väl lite när allt är klart nån gång i Maj. Igår lade jag 6 timmar på bilen men andades ut när inga tunga rost-överraskningar lurade i bakluckan! Dock var fästena till kofångaren rätt rostiga så dom är nu slipade och målade, kommer inte nån nånsin lägga märke till men en kompis kommenterade detta på min röda att allt det nya skämdes av rostiga fästen mellan karossen och kofångaren bak. Så ut och måla nu Beeos…. 😀

Missa inte Classic Motor om ni vill läsa lite mer om 900 – Karls repotage om min fina LUX är med. Helt sjukt att den bilen hamnade i en biltidning, 43.000 mil senare…. 😆 Det gjorde den ju inte pga sitt utsökta lågmilade skick utan pga av Karl är ordförande, men dom blev eld och lågor när dom hörde om hans LUX så det blev den! Fast redan när repotaget skrevs så var bilen i min ägo 100%, men det spelar mindre roll. Själv tog jag Luxen till macken igår, hämtade två ex av tidningen och satte mig i bilen att läsa. En klart kul känsla som jag inte lär uppleva igen! Men det är klart, till hösten eller nästa år kanske man kan få nån tidning sugen på en ”TurboS” artikel, en svart och gul kanske? 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng