Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, 900 T8 Special Nya pics, provkörd igen!

turbocab
Deltagare

Ball tips Plankan, man tackar! Du har nog fattat rätt – men nu är problemet löst! Den var ganska enkel när man väl sovit på det och gått på Nossebro Motormarknad och köpt en jättelik rörtång. Den funkade inte såklart…. Men det var ju bara att böja ut gängstången som är sjävla spännaren, och sen slå den neråt med ett långt järn. Då roterade ju både den och muttern och så släppte spänningen! Sen var det bara att skruva av den svårt misshandlade muttern med en tång. Ytan på den kragade muttern hade kletat ihop med spännaren, blir ju ganska stor anläggningsyta på en sån typ av mutter så när det väl fastnar så fastnar det rejält. Osäkerhetsmomentet var om spännaren skulle hålla eller bara mosas, men den var i bra material.

Tack för tipsen i alla fall. Spännaren överlevde manövern, gick böja tillbaka fint. Nu slipper jag leva med en bil som inte går att spänna remmarna på. Passade på att starta också, det var AC eller servoremmen som lät mest, jag behöver inte byta de två inre remmarna. Gött.

Bilder etc kommer, kameran är laddad nu!

😛

Och nej, den grå är inte såld. Varje gång jag kör den så häpnar jag fullständigt över den totala nybilskänsla den har i mekaniken och allting typ, så jag kan inte helt enkelt…. Den står nu i ladan tills vidare, skall få lite kärlek till sommaren! Så parken är nu fem bilar…. Fan att det är så svårt att gå ner i antal??? Sälja just nu är inte aktuellt, inget jag har kan jag leva utan i nuläget. Sjukt….

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng