Sv: Re: T16S Montecab, TurboS Aero 1993 i trafik igen.

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Sv: Re: T16S Montecab, TurboS Aero 1993 i trafik igen.

turbocab
Deltagare

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Kikade på den blå 2006 Aero sedan som finns till salu på Indego bil i Göteborg. Faktiskt en kanonvagn! Jag gillade nog ändå inredningen och nya designen. Okey att svarta dörr och instrumentplasten känns djävligt billig jämfört med innan (håller med dig Pershav) , men jag kan leva med det. Den gick som den skulle, bromsade som fan, avgassystemet var bara yta på (!) mm. Men som alltid så är det ju nånting – höger fram var ”touchad” som det så fint hette… Men höger blinkers var spräckt/vattenfylld, Xenonljuset tittade neråt i backen (omöjligt att ens bessa bilen i nuläget) och det var ju lite skavt och begynnande rost på höger framskärm i samband med detta, kofångaren skulle nog behöva lackas om också men rostar ju i alla fall inte. Tittar man på Speedparts så är blinkersen och hela framljusen bägge ”slutsålda” och rödmarkerade… Jaha, så även om säljaren släpper 10.000 (det gjorde han direkt) så får jag inte tag på grejorna mao. I övrigt var bilen nära nog kanon så beggad/långmil duger ju inte som ersättning heller. Och jag antar att 10.000 pers letar efter just dom grejorna, jag såg två st såna 9-5 med kass Xenonlampor bara på vägen till bilfirman. (!)

Fan, jag blir så trött… Nu står den en likadan blå i Stockholm på Mitsubischi, men den får man ju ge fan i att krocka då förstår jag för det finns inga grejor. Kanske dör Saabdrömmen här ändå? Och min röda gamla matta 5-dörrars fullständigt exploderade ut på motorvägen efter titten på bilfirman i en underbar acceleration…. Tillbaka till ruta ett igen? 😕 Min bilar fattar alltid att det är försäljning på gång och slår på några extra hästar. Eller så är den alltid sån, medans 9-5 är mkt sävligare? Så är det nog.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng