Sv: Re: td04 16t till 900 t16?

Forum Modellspecifika forum OG900 td04 16t till 900 t16? Sv: Re: td04 16t till 900 t16?

prostreet
Deltagare

@Juvakka wrote:

Går i funderingen att skaffa ny turbo så tänkte bara höra så jag förstått allt rätt här nu.
Turbon jag har tänkt mig är då en 16t. Om man kör med avgashus som passar till volvo så är väl turbon bolt on på og900:ans grenrör till t16 maskinerna? Det enda som ska behövas är en labyrinttätning som jag förstått det.

Men hur funkar det med olja och vatten in och ut samt hur funkar det med batteriböjen?

Jag kör en 16T i min. Jag har en svarvad ring emot grenröret, som tätar.

Allting får byggas om. Ny ledning till olja in. Ny ledning till vatten in. Oljereturen till turbon får byggas/svetsas om.
Vatten ut är ganska så simpelt. Bara kapa, och förlänga med en ca 15cm lång bit.

Downpipen måste svetsas om. Beroende på om du kör vinklat eller rakt avgashus.
Rakt avgashus har 2,75″. Vinklat 3″.

Jag kör vinklat. Och den fick förlängas med en bit på ungefär 10cm. Samt byggas om nere efter drivaxeln för att hamna rätt i avgastunneln.
Wastegaten måste byggas om, slanganslutningen till den pekar rätt in plastkåpan för kopplingen. Så den får man bygga om så den pekar rätt ut, mot kylaren istället.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng