Sv: Re: Topplockspackningen (surprise, surprise)

Forum Modellspecifika forum 90/99 Topplockspackningen (surprise, surprise) Sv: Re: Topplockspackningen (surprise, surprise)

#63517
jureit
Deltagare

Jaha. Då är det dags för dig att knalla tillbaka och undervisa dem lite i Konsumentköplagen (KKL).

Enl denna så har du rätt till att reklamera varan om denna är behäftad med ett fel. Eftersom varan inte passar din bil så är den felaktig enl KKL. Dessutom så verkar det ju som att du har valt den efter rekommendation från säljaren, som i det här fallet får betecknas som sakkunnig.

Vid reklamation har säljaren rätt att reparera eller byta ut varan mot den riktiga, i det här fallet det andra luftfiltret. Detta ska ske inom skälig tid.

Kan inte säljaren göra detta (beställa från en annan butik el likn) så har köparen rätt att häva köpet. I så fall skall (obs ”skall”, inte ”bör” eller så) säljaren återbetala köpesumman. Som köpare behöver man inte alls godta några tillgodokvitton eller andra ”habrovinkler”.

M a o behöver du inte ta till ”Plus”, utan det går bra med en anmälan till Konsumentverket för brott mot KKL.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng