Sv: Re: Topplockspackningsbyte og900 T16 -93

Forum Modellspecifika forum OG900 Topplockspackningsbyte og900 T16 -93 Sv: Re: Topplockspackningsbyte og900 T16 -93

nylen
Deltagare

Hej igen,

Toppen är nu lös och åtgärdad.
Dom planade, vakuumsög ventilerna, provtryckte den samt slipade in alla ventiler/säten på avgassidan då dom läckte, samt bytte ventiltätningar på alla 16, detta gick på 3500:- SVART, lite dyrt tycker jag men men… (Fick köpa tätningarna själv från SP och lämna där)

Nu är det massa jobb med att rengöra alla tätningsytor, finns det några bra knep där?

Köpte en flaska packningsbortagning på biltema men det funkade så där, ska använda en riktig skrapa och rengöra men funderade på om det funkar med sandpapper eller om det blir skador på ytan isf? Har en ”negerkrull” skiva till skruvdragarn men kanske är för grovt?

Förslag?

Känns skönt att det börjar närma sig montering, lagomt till semestern 🙂

Tänkte köpa nya topplocksbultar, SP har en sats om 10st men minns inte om det var så många eller om det var fler. Nån som vet? Behöver beställa nu på måndag isf så jag har det innan helgen.

Tack på förhand!

Tänkte nämna att jag inte byter kamtransmissionen då denna va faktiskt riktigt kry, turbon var också riktigt bra. Mekade hos en bilfirma som hjälpte mig och dom tyckte att det va helt otroligt hur fräscht allt var för en sån gammal bil med 32k mil på nacken. Roligt att all service har avlönat sig 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng