Sv: Re: Törstig V4

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Törstig V4 Sv: Re: Törstig V4

#49627
hup213
Deltagare

Har bytt flänsen mellan insuget och förgasaren, varpå motorn gick mycket bättre. Flänsen var inte krokig eller spräckt, men kan vevhusventilationsventilen ha ställt till det? Det märktes ingen skillnad mellan den gamla och den nya när jag provblåste.
Bilen börjar bete sig prestandamässigt som en V4 ska göra. Dock: den går märkbart bättre på 98 oktan än 95, trots att blyersättning och oktanbooster är tillsatt. Är det verkligen så stor skillnad i energiinnehåll mellan 95 och 98 oktan?
Jag har inte fått fram några relevanta siffror för bränsleförbrukningen, men återkommer om detta.
Förgasaren är en Dellorto FRD32 med 40 i lågfartsmunstycke och 135 som huvudmunstycke. ❓

Pelle i Härnösand

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng