Sv: Re: Trimma en V4 -77 1500cc

Forum Övrigt SSR Trimma en V4 -77 1500cc Sv: Re: Trimma en V4 -77 1500cc

perhaninge
Deltagare
Professorn wrote:
Okej! tack för era tips.

Men om jag ska leta efter en trimmad motor, hur ska den se ut för att garantera det effektuttaget?

Det vill säga: Vilka delar osv…

Bara så jag vet vad jag letar efter!

Problemet ligger nog i att du behöver referenser på säljaren för att vara säker på att du får rätt grejer utan att demontera maskinen.
Som jag nämde i tidigare inlägg så går jag i god för Fredrik Ekendahl, det finns säkert andra som har bra erfarenheter från andra som har en del till salu som kan nämnas.
Det kan kanske finnas ”bromspapper” på maskinen som intygar effekten men det säger ingenting om skicket på den vid försäljningstillfället och det är nog sällan en maskin med den effekten bromsas ?
Med lite tur kanske motorn sitter kvar i bilen så att du kan prova den men som sagt referenser på säljare tror jag är bäst.
Jag köpte en maskin för många år sedan som enligt uppgift skulle vara bra men gick ganska duktigt på ”pumpen”.
Dock så ansåg jag att priset gjorde det värt att chansa för att oavsett så fanns det tillräckligt med godis på den för att det skulle vara en bra affär ändå.
= ju dyrare maskin desto mer ska du försäkra dig om att det är bra grejer.
Du hade ju en bra kontakt ( v4 mekanikern ) som säkert kan ge dig tips om vad du skall titta efter mer konkret.
Lycka till.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng