Sv: Re: Två undringar; 6v bränslepump och montering av damask

Forum Modellspecifika forum 92/93 Två undringar; 6v bränslepump och montering av damask Sv: Re: Två undringar; 6v bränslepump och montering av damask

#32210
hotrodder
Deltagare

@Raketaren wrote:

Undring nr 1: När jag ska starta min 92:a 1951 och 1954 tar det ofantligt lång tid och med en massa jobb av startmotorn innan bränslet kommer fram och motorn startar. Någon har sagt mig att det är läge att montera en elektrisk bränslepump.

¤) Var kan man finna en lämplig sån?
¤) Var monterar man, långt bak?

Undring nr 2: Måste byta tätningsdamasker fram på 51:an, nån som vet om detta är en hyffsat lätt manöver eller måste man demontera en massa saker?

//Raketaren

Renovera original vakkumpump på blocket? Njae… det var ju inte en bra lösning och blir lätt ånglås etc.
1, Elpumpen sitter original på 92´an på en liten konsoll direkt/mitt flör under kylaren, men den går givetvis även att montera bak. SU-pumparna som sitter i Saabarna funkar att ha i motorutrymmet eftersom den är sugande, många andra elpumpar måste sitta bak.
2, Drivknutsdamasken? Tjae, allting är ju rellativt men att ta ner hjulspindeln och lossa drivaxeln inne vid lådan ser inte jag som ett jättejobb iaf.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng