Sv: Re: Usafront 99:a

Forum Modellspecifika forum 90/99 Usafront 99:a Sv: Re: Usafront 99:a

#77800
anonymous
Deltagare

…eller så skaffar man fyra insatser med H4, och kopplar dessa så att man får dubbla halvljus. Inte lagligt kanske – men man får bra halvljus!

Bländningsrisken torde inte vara större än med Mercedes dubbelhalvljus.

Jag undrar dock hur många olika typer av USA-fronter det finns, eftersom jag inte riktigt känner igen mig i beskrivningarna ovan om lamptyp och inkoppling. Min erfarenhet säger att det ”bara” är att koppla in befintligt kontaktstycke i USA-pottan som därifrån fördelar strömmen. Halvjuset (yttre lamporna – H4) är alltid tänt och helljuset (inre lamporna – H4) tänds upp i samband med att de yttre byter till helljusbild när man drar i blinkersspaken. Jag kan inte minnnas att man var tvungen att modifiera eldragningen, alls…

Sotade och/eller smälta kontakter beror främst på orena anslutningar. Nog pallar ett flatstift för 10 A, alltid…

Tips kring användning av starkare (s k Rallye-) lampor: Montera med omdömme (alltså inte i t ex Audi:s ellipsoidinsatser av plast – de smälter), se till att ha grova kablar för att minska spänningsförluster (på kvalitetsbilar räcker oftast original), ta inte på glaset till lampan (fettet förgasas och mattar reflektorn), montera endast märkeslampor (omvandlar mer ström till ljus = mindre värmeutveckling) och ha i åtanke att det jämförelsevis varmare lyktglaset lättare repas och får stenskottsskador.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng