Sv: Re: V4, 115mil & en dag.

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 V4, 115mil & en dag. Sv: Re: V4, 115mil & en dag.

anders dackemyr
Deltagare

Alltid kul att läsa om medlemmar som använder sina bilar. Att ta sin gamla Saab på långtur tycker jag inte man skall vara rädd för. Det gick alldeles utmärkt att åka 2-takt och V4 till kontinenten på 60-talet.
Tror nog dessutom att många av våra bilar är i minst lika bra skick idag som då. Vägarna är i alla fall bättre.

Själv har jag åkt 95 V4 -67 på Saabträffar till England, Finland, Belgien och Danmark.
Det enda jag tvingats göra är en kopplingsjustering och fläktremsbyte.
Självklart förbereds turen med en grundlig service och rundsmörjning
I ärlighetens namn skall dock tilläggas att det funnits extra vattenpump, generator och bensinpump i packningen… Reservdelstillgången är ju inte så god längs vägen längre.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng