Sv: Re: V4 1700

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 V4 1700 Sv: Re: V4 1700

persa
Deltagare

Hello !
Jag har noga följt diskussioner de senaste dagarna och tagit mycket lärdom och skall även passa på att tacka alla som bidragit med något vettigt i ämnet (ni vet nog vilka ni är !!)

Vill även passa på att informera att den ”kvaddade” V4´n inte var utrustad med en 1700 motor utan bara en ”vanlig” 1500 rova.

Jag hade ett mycket trevligt samtal med den senaste ägaren idag om bilen och det visade sig att han bara var den andra ägaren sen 1975 och hade vårdat bilen, en Silverfärgad Jubileums 75’a, mycket ömt med regelbunden service och sparsamt körande de senaste 25 åren !!
Det var även han som körde av bilen vägen (utan personskador) Bilen var/är i gott skick så när som på det illa till skadade underredet.
Tilläggas kan även att fd. ägaren är 83 år och såg fram emot att V4’s snart skulle bli veteranbil. Nu är det tveksamt om han kommer att leta upp en annan V4 för att damma av på Söndagarna. Snyft !!!!

Nu gäller det för mig att på något hitta på något annat sätta lite extra fart på min opalgröna 76’a med ”bara” en 1500 motor.

Hur mycket mera kräm ger en Weber 36/36 DCD på min rova. (kanske dags att söka i rullorna eller starta an ny tråd :rolleyes: )

Gott Nytt på er !!!
PerSa

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng