Sv: Re: V4 1700

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 V4 1700 Sv: Re: V4 1700

chakka
Deltagare

Tobbe:
Betänk att detta är den första trimmade V4 jag haft att göra med, även om det knappast är något direkt monster
Jag är van att mina V4:or drar 0,6-0,7 i vanliga fall, möjligtvis uppemot 0,8 vid stadskörning.

Mats:
Verkar som Ford körde med en bestyckning mer liknande DGV:ns standard i sina 2l-Granador, åtminstone om man ska tro Misabs bestyckningsschema. Det verkar som om det inte var så totalt fel att köra med den bestyckningen i alla fall. Får väl kolla avgasvärdena lite mer noggrant nästa gång jag har en bil att sätta motorn i.
Jag kan leva med att det går lite fett, men om det börjar gå snålt känns det oroligt. Man vill ju inte bränna hål i sina smidda 91mm-kolvar — känns som de vore lite omotiverat dyra att byta ut…

Avslutningsvis, ett gott nytt år till er alla. Ska strax gå på nyårsfest (tillika premiärfest för Cabary i Karlstad), där även Christer J:son lär dyka upp. Förra året trashade vi partyt fullständigt genom att prata Saab hela kvällen/natten/morgonen, får se hur det går i år…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng