Sv: Re: V4 vs B20

Forum Övrigt SSR V4 vs B20 Sv: Re: V4 vs B20

#153407

jan van vurpa
Deltagare
BjörnB wrote:
Hej
åker i dag en ganska ny 9-5 men till sommaren är väl målet att åka V4 håller på och tittar på annonser
och till hösten göra något åt V4 motorn
det finns ju en massa Volvo motorer med Webrar olika kammar
portade toppar mm, för 10 000 kr får man ju en vässad motor och bil när det gäller Volvo
Ja motorerna är väl inte i toppskick men dom funkar väl för ändamålet
men med Saab så verkar det vara sämre
var hittar man trimm delar och vad kostar det det ska inte vara några värsting saker även geg. kam förgasare toppar mm

MvH Björn

V4 är samma som alla andra motorer och allt som behövs är ‘CCC’ eller på Engleski ‘Compression, camshaft, carburation’

1700 vev, plana kolvar jämt med blocket, 42mm insug/36mm avgas ventiler, 7,6 kam, 2 ports insug och (min favorit) Weber 38DGMS, Simons 044K avgas, lätt port arbete, och du har runt 120 hk men mer viktig last bil lik vrid in en bil som väger så lite–och som har så kort slut drev, och du har en bil some är pigg nog att hänga med dagens trafik och är ‘tons of fun’.

Allt some behövs finns i skrotgårdarna utan DGMS of O44K.
DGMS finns på Ebay.co.uk, sist jag fick gick på 34 Pund.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng