Sv: Re: Vanligt med spik på högre varv?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vanligt med spik på högre varv? / Sv: Re: Vanligt med spik på högre varv?

    februari 8, 2011 at 05:36 #181733

    @plankan wrote:

    Är det endast på 3:an ?

    Alla växlar, trycket går upp till 0.9 och blir en jävla fart 😎 men sjunker direkt ner till 0.6 och svajar. Den vill upp, men kommer inte någonstans.

    @longjohn61 wrote:

    Står tändningen rätt ❓ hade spikningar på min aero pga av fel inställd tändning 😉

    Mvh Nisse

    Ingen aning, men det är ny rotor och fördelare.

    @SaabAero wrote:

    Tändningen är bra att checka och kolla samtidigt att vacum/tryck -regulatorn är kopplad till rätt uttag på insuget.
    Kan även vara bränslebrist som gör detta om du inte uppgraderat bränslet något men det borde räcka lite längre än 4000rpm. Men du kan ju ha någon spridare som inte ger riktigt den mängd den ska.
    Kan även vara idé att rengöra intercoolern ivändigt 😉

    Spridarna kollade jag för inte så längesen, alla såg ut att vara perfekta.
    Hur rengör man intercoolern?

    @henrikg wrote:

    Du borde kanske koppla in spikdiod så du ser att den tror det spikar, annars kan det mycket väl vara hur du justerat in APC-pottarna / moddat motstånden..

    //Henrik

    Spikdiod kan vara en bra idé. Var är det man löder fast den i APCn?.. Kommer inte ihåg vad guiden hette, den som jag följde när jag höjde trycket.