Sv: Re: Vanligt med spik på högre varv?

Forum Modellspecifika forum OG900 Vanligt med spik på högre varv? Sv: Re: Vanligt med spik på högre varv?

#181733
torbo
Deltagare

@plankan wrote:

Är det endast på 3:an ?

Alla växlar, trycket går upp till 0.9 och blir en jävla fart 😎 men sjunker direkt ner till 0.6 och svajar. Den vill upp, men kommer inte någonstans.

@longjohn61 wrote:

Står tändningen rätt ❓ hade spikningar på min aero pga av fel inställd tändning 😉

Mvh Nisse

Ingen aning, men det är ny rotor och fördelare.

@SaabAero wrote:

Tändningen är bra att checka och kolla samtidigt att vacum/tryck -regulatorn är kopplad till rätt uttag på insuget.
Kan även vara bränslebrist som gör detta om du inte uppgraderat bränslet något men det borde räcka lite längre än 4000rpm. Men du kan ju ha någon spridare som inte ger riktigt den mängd den ska.
Kan även vara idé att rengöra intercoolern ivändigt 😉

Spridarna kollade jag för inte så längesen, alla såg ut att vara perfekta.
Hur rengör man intercoolern?

@henrikg wrote:

Du borde kanske koppla in spikdiod så du ser att den tror det spikar, annars kan det mycket väl vara hur du justerat in APC-pottarna / moddat motstånden..

//Henrik

Spikdiod kan vara en bra idé. Var är det man löder fast den i APCn?.. Kommer inte ihåg vad guiden hette, den som jag följde när jag höjde trycket.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng