Sv: Re: växellåda

Forum Modellspecifika forum OG900 växellåda Sv: Re: växellåda

turbocab
Deltagare

Det sitter ju en överföring mellan växelspakens stång och själva lådan, alldeles precis utanför torpeden och innan lådan. ingen som vill tipsa om den? Den kan slappa till det, och det drabbar ju dom flesta växlar! Dock brukar det nog var värst i ändlägena då, dvs backen och kanske 5an, är lite olika.

Kolla så inte mattan är i vägen eller att nåt hindrar kopplingen från att gå i botten. Hade strul med det en gång, det var världens mest lätt-lösta växellådsstrul! 😆 Men jag är beredd hålla med annars att det lutar åt lådan.

Motor och låda tas i ett paket på en gång, uppåt. Jag begriper inte för allt i världen hur nåt annat skulle vara möjligt och varför man ens skulle vilja försöka annorlunda? :smile Proffsen gör det på 1 timma, för mig tar det 5 timmar ca om inte kärringen bråkar under tiden. Då kan det ta en vecka eller mer….

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng