Sv: Re: Ventilinslipning

Forum Modellspecifika forum OG900 Ventilinslipning Sv: Re: Ventilinslipning

#184656
jesprut
Deltagare

@Turbo4 wrote:

Har fräst de vinklar som verkstadshandboken säger att det skall vara. 😉 45grader på ventilsätesvinkeln och 60grader på korrektionsvinkeln.
Man kör 45gradaren först. Då i flesta fall så blir ventilsätesbredden för stor och det reducerar man med 60grads korrektionsfräsen. Skall försöka ta en bild rätt så snart på ett förbränningsrum där jag har slipat in ventilerna.

Mvh Turbo4

Slipa in ventilerna ska man inte göra om man har fräst sätena och sedan slipat ventilerna i en ventilslip. Men du kanske inte gör det sistnämnda ?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng