Sv: Re: Vit 99Turbo 1978?

Forum Modellspecifika forum 90/99 Vit 99Turbo 1978? Sv: Re: Vit 99Turbo 1978?

turbocab
Deltagare

Hej Saabvänner!

Uppdaterar tråden – tyvärr har jag inte kommit ner än, det ligger ju nästan nere vid alperna, firma Heuschmid. Men jag planerar att använda en semestervecka till att ta mig dit inom kort, men innan festivalen kommer det inte bli nåt tyvärr, tiden räcker inte till. Fullt upp med cabben, Aeron etc till festivalen….

Med risk att kapa min egen tråd till offtopic så har jag i alla fall vart i norra Tyskland i veckan (med min Aero 1988!) och kikat på en og900Turbo 16 S, dvs en Aero från 1991. Fullsmetad med ”allt” inklusive Alcantaraklädsel på hatthylla, träinredning, 4 st extramätare i kupen, stora vingen, Ac….etc. Allt med andra ord! Nocturne-blå metallic var färgen. Den står i Lubeck, och hittas lätt på Mobile.de om någon söker lite. För det facila priset av 7800 EUR blir denna din bil – men den har vart frontsmälld, är omlackad, är ordentlig rostig i vänsterdörren, okänt mkt rost mellan stora vingen och luckan plus några små skavanker. I det stora hela en läcker vagn som är mkt ovanlig på svenska vägar, men att köpa en bil med ovan problem för ca 75000 svenska pengar – det bär mig emot! Men jag uppskattar tyska handlarens ärlighet, på denna firman så gick dom runt med mig och visade alla skavanker och provkörning var inga problem alls.

Ledsen för offtopic i min egen startade tråd, men det ligger ju ändå lite åt samma håll. Jag hoppas kunna rapportera om 99Turbon inom kort!

Jo, upptäckte en grej till om 99an – på Autoscout24.de ligger den också ute, och där finns en extra bild – sitter hemska högtalare monterade i dörrsidorna, baktill högt uppe. Lär INTE vara original??? Får man tag på gröna 2D dörrsidor? Är väl samma som till og900 eller?

Forsättning följer!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng