Sv: Re: Weber 32/36DGVA

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Weber 32/36DGVA / Sv: Re: Weber 32/36DGVA

    oktober 28, 2003 at 21:24 #71385

    Ja tar du hem den själv så kommer saken i ett annat läge. Jag glömde bort att du brukade åka dit över med jämna mellanrum.

    Sedan måste du byta ut gasreglagelänken på förgasaren. Jag vill minnas att den man ska ha heter 45027.036 på Weberspråk. Den har kula. När det gäller gasreglage så vill jag minnas att den förgasarens reglage går åt samma håll som originalförgasaren. Förstör inte originalreglaget utan åk och hämta två stycken till 95/96 på någon skrot. Du får väl förlänga och mixtra lite om jag minns rätt. Och borra upp hålet så att du får in en kulled i det.

    Och så ska du ha en chokewire också. Ett tips är att du filar till ett plåtbleck med ca måtten 25x65mm. Eller möjligen 25x70mm. Detta gör du lämpligen av något plattjärn med en 3-4 mm tjocklek. Därefter tittar du under instrumentbrädan vid reostaten och går en 30mm till höger. Där finner du en skruv. Lossa den och dra dit plattjärnet (lodrätt). Ja just det. Du måste borra hål för wiren och för fästskruven också. På så vis trolar du bort chokewiren lite diskret och du har den lättillgänglig bredvid rattstången.