Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Såhär blir det nog. Övre fästet fick jag till tack vare raskt svar och hjälp av hjulhus-dissekeraren 96GT. Tack för hjälpen.

Tänkte mej några korta M10 skruv ovanifrån ner i den lite lustigt formade plattan som intressant nog överensstämmer i formen med fjäderkonsolen när genomslagsgummi och dess strut är borttagen.

Så vad är kontentan ? Jo att mer plåtbitar än såhär behövs inte för att fixa till fästena till bälgarna.

En liten undran utifall det är nån som vet / kan mäta… Avståndet från övre bärarmens under kant till förstärkningsprofilen som håller gummit som begränsar bärarmens rörelse nedåt, eller med andra ord. Hur tjockt är utfjädringsstoppsgummit när övre bärarmen är i sitt lägsta läge och fjädern ”trycker på” ? 10mm ?

Nå, jag jobbar vidare…. / Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng