Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Till slut fick jag då på mej overallen och började renoveringen och modifieringen av de nedre bärarmsfästena.

Såsom det nu ser ut så ska det mycket till innan bärarmen tar i karossen, jag tror att bilen står på marken dessförinnan. Men riktigt så långt ner ska vi inte. Markfrigången fram skall fortfarande vara minst 10mm. Man kan bara hoppas att drivaxeln går fritt i urtaget. Det borde den göra men man vet ju inte förrän man provat. och det haver jag inte gjort ännu.

Nedan finns en bild på elektrolytiskt avrostade mellanlägg.

#1 Oavrostad.
#2 Nyss uppstigen ur badet men inte stålborstad.
Resten är borstade och helt rena från rost trots att det inte ser ut så på alla delar. men det är som vanligt svårt att fotografera blanka delar….

och som sagt, metoden rekommenderas starkt.

Nu ska det bara målas lite och sen skruvas ihop. Mycket spännande ska det bli. Kanske kan starta en vadslagning om hur mycket tryck som behövs i bälgarna för att få upp bilen till ursprunglig höjd (före denna modifiering) 😆 😆 Men jag misstänker att spel och dobbel inte står på agendan i detta forum……

Nå, vi kör vidare…. / Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng