Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

@janne2takt wrote:

Självklart att du vågar att åka ner till festivalen :CE :CE

Hmmm… Jag kollade just och OM jag skulle få punka så är det inte säkert att jag får dit domkraften under bilen. Förmodligen går det. Jag upptäckte nu att det räckte med 60-65 psi för att få upp framänden i lagom körhöjd. DET är bra. Så slipper man ha en massa tryck i tanken, i onödan. Så, Janne, du klarar dej sannolikt men ännu lägre vilket kan vara bra att veta. Jag hade gissat på att jag skulle behöva c:a 100psi. Det var en dålig gissning 😉

Kvällen har gått i skärmarnas tecken. Dessa är nu dithängda och lite annat småpyssel fixat. Ordinarie batteriet satt på laddning. Ett 95Ah glasull-gel-batteri, bra att ha till kompressorerna och att ev. hoppa med men det verkar ha hög självurladdning. Nåja, man kan inte få allt här i livet. I princip så borde det gå att åka neråt på söndagen, vilket är planen.

Och, en liten kontrollmätning gav vid handen att limbo-pinnen nu kan vara 125cm över backen utan att störa. Hur hög är en standard 95a måntro ? DET vet säkert nån i SAABerspace….

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng