Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) / Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

    juni 12, 2013 at 23:49 #56572

    Lyckades äntligen ta tag i detta med min läckande fälg. Jag avråddes ju av min gummiman att lägga slang i i däcket med den läckande fälgen. — Svetsfogarna kommer skava hål på slangen fortare än du anar… När jag snackade med min erfarne fälgbreddare sa han att det skulle nog inte vara nåt problem. Han och många av hans polare hade kört mycket rallycross på breddade plåtisar med slang i och det hade aldrig varit nåt problem. Så min handlingsplan blev som följer:

    En ny fälg breddades. Fälgen behövde lite spackel på svetsskarvarna. Eftersom det skulle pulverlackas så funkade inte det med plastspackel eftersom det inte tål värmen i lackugnen. Så då blev det till att tennspackla lite. Länge sen men handlaget sitter faktiskt i fortfarande. Riktigt roligt dessutom 🙂

    Sen plockades däcket från den läckande fälgen. Försökte nu hitta var det läcker med däcket av. :sad hittade inget.

    Åkte ner till min pulverlackare för att lämna in fälg nummer 1. Kollade om… jo det kan man prova med…. så, även den läckande fälgen lämnades in för att få ett lager färg till, i hopp om att det skulle täta läckan.

    Så om nån vecka eller så ska vi se om jag (förhoppningsvis) står med 2 täta fälgar. Annars så blir det slang i de som läcker.

    Fortsättning följer / Kenth