Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Så, efter att ha hälsat på Hot Rod Reunion i Malmby i helgen så var det dags för det numer varannanårliga besöket hos bilprovningen. Samma station som sist, heter numer OPUS. Återigen ett mycket trevligt och professionellt bemötande. När jag frågade huruvida besiktningsmannen hade kört en bil med frihjul förut och att man måste vara lite försiktig med gas/koppling innan man har nått dragläge så fick jag det ärliga svaret att det hade han inte. Och, han ber mej att köra bilen upp på bryggan varvid sedvanlig underredsinspektion sker. Sen sätter han sig i högerstolen och jag kör varvet runt och ner i bromsprovaren, följande hans instruktioner.

Med detta vill jag bara säga att det är STORT av besiktningsmannen att erkänna att han inte var bekant med biltypen och hellre tog hjälp av mej att köra än att riskera att köra sönder nåt. ELOGE !! :AP :AP Trevlig station som jag gärna åker tillbaka till.

Man hör så ofta om sura, tvära, elaka, dumma, högfärdiga, kaxiga besiktningsmän att jag bara måste visa att det finns flera stycken av en annan sort också.

I övrigt så var det som vilken kontrollbesiktning som helst. Inget intressant hittades som föranledde återbesök. Vi kom överens om att ses igen om 2 år 😀

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng