Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Om sommaren blir det ju inte så mycket skruva men ibland kliar det lite för mycket i fingrarna och jag bara MÅSTE skruva lite. Detta skedde nu efter att ha besökt Vallåkra och kommit hem med en elantenn. Sagt och gjort. Bort med höger framskärm, tillverka ett par fästvinklar, skruva dit antennen i därför avdelad ”karossficka”. In med kablarna i det gamla innerbelysningsdörrbrytarsladdshålet. Mäta lite på skärmen och borra ett hål på lämpligt ställe. Tillbaka med skärmen och finjustera hålet med skärmen på plats (antennen sitter c:a 15 mm innanför skärmen). På med lite färg. Koppla in det elektriska och VIPS så strömmar det vackra toner ur radioapparaten efter det att antennen vecklat ut sig. När radion stängs av vecklar antennen in sig och gömmer sig helt i skärmen.

Hålet i skärmen skall nog göras om lite (estetik) sen i vinter med det får duga såhär sålänge.

Nu är det nog färdigmekat på några månader, tror jag…

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng