Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Med ett plötsligt uppvaknande insåg jag att vintern är över. Tack och lov så är ju bilen ifråga såpass klar att det bara är att ställa på och åka. Dock en liten sanering av dammlagret som blivit under vintern. Så, ut med bilen, ett varv med damm-vippan, blåsa av den med högttrycket (nänä INTE vatten utan bara luft 😉 sen en avtorkning med fuktig mikrofiberduk) När detta var gjort ställdes första färden till Motala och veteranmarknaden. Strålande väder, mycket att titta på och många tillfällen att höra 2-taktsmotorljud och se på andra fina SAABar. Trevligt.

Emellertid kom jag också ihåg att LOW95 är ganska bullrig, i brist på inredning. Hemkommen monterade jag således 30mm självhäftande ”tung-skumgummi” i taket. Ska bli intressant att se om den blir kvar i taket när solen får steka. Om inte så ha jag lite 5mm rostfritt rundjärn som får agera stöttning, samt att hänga upp tak-tyget i på känt SAAB-sätt. Ska också fortsätta med lite skuff-mattor / inredning.

Försöker också hitta vart tomgången tar vägen. Funkar bra ”första resan” men när man startar den andra gången (efter ett par timmar), som när det var dags för hemfärd från Motala, så har tomgången halkat ner på 300rpm och det är i lägsta laget t.o.m för en V6a. Nå, efter att fördelarlock / rotor / tändstift inte hjälpt så har nu en ny tändspole kommit på plats. Hjälper inte det så blir det förgasarens tur att få sig en genomgång.

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng