96GT

  • Hej Andreas,

    Jag är 100% enig att kederlister hade varit det bästa. Jag inbillar mig bara att det är mycket enklare och tidsbesparande I detta projektet att svetsa fast skärmarna I stället, så att man kan tennspackla till ett fint slutresultat. Skärmarna är både parterade och svetsade så det hade blivit ett hästjobb att få dessa 100% och pa…[Läs mer]

  • Hej Andreas,

    Jag är 100% enig att kederlister hade varit det bästa. Jag inbillar mig bara att det är mycket enklare och tidsbesparande I detta projektet att svetsa fast skärmarna I stället, så att man kan tennspackla till ett fint slutresultat. Skärmaran är bade parterade och svetsas så det hade blivit ett hästjobb att få dessa 100% och passa…[Läs mer]

  • Hej Andreas,

    Jag är 100% enig att kederlister hade varit det bästa. Jag inbillar mig bara att det är mycket enklare och tidsbeparande att svetsa fast sjkärmarna I stället, så att man kan tennspackla till ett fint slutresultat. Skärmaran är bade parterade och svetsas så det hade blivit ett hästjobb att få dessa 100% och passa med kederliste…[Läs mer]

  • Tack Lillin 🙂

    Så var det bakskärmarnas tur… faktiskt tredje gången jag sågar upp skärmarna… men nu är jag nöjd med resultatet och att jag fick in Rota fälgarna…. dessa blir fin skor när bilen skall på fest.. tänker att ha stålisar till vardags… som alla vi vet så är skärmar originalt skruvade med kederlist, men jag tänker svetsa…[Läs mer]

  • Tack Lillin :

    Så var det bakskärmarnas tur… faktiskt tredje gången jag sågar upp skärmarna… men nu är jag nöjd med resultatet och att jag fick in Rota fälgarna…. dessa blir fin skor när bilen skall på fest.. tänker att ha stålisar till vardags… som alla vi vet så är skärmar originalt skruvade med kederlist, men jag tänker svetsa de mot k…[Läs mer]

  • Tack

    Tack…

    Tja, hade inget bättre för mig den kvällen 🙂 och för att minska risken för knäppningar och spara lite vikt… Idèen med tanken är ju smart… men bilens lägsta punkt är nu motor fram eftersom Ford 3-pipan är en del högre… och sen vill jag ha lufttanken där bak också…

  • Ja, en en gang tack 🙂

    Tack tack…

    Gjorde schweizerost här…

    Gillade inte handtaget på bakluckan så det rök… tiltade plats för nummerplåt något och hoppas på att få plats med ett par tuna LED-ljus…

    Och så blev det att svetsa dit en liten läpp och förlänga skärmarna något… det ät 11 cm mellan golv och läpp och det samma av…[Läs mer]

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så här även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… luftintaget kyler motor och växellåda och så har jag tänkt att ha intercooler framför kylaren och en liten oljekylare under dessa två… kan nog funka att borra några hål bakom störfångaren……[Läs mer]

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så här även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… luftintaget kyler motor och växellåda och så har jag tänkt att ha intercooler framför kylaren och en liten oljekylare under dessa två… kan nog funka att borra några hål bakom störfångaren……[Läs mer]

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så här även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… luftintaget kyler motor och växellåda och så har jag tank att ha intercooler framför kylaren och en liten oljekylare under dessa två… kan nog funka att borra några hål bakom störfångaren……[Läs mer]

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så här även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… luftintaget kyler motor och växellåda och så har jag tank att ha ntercooler framför kylaren och en liten oljekylare under… kan nog funka att borra några hål bakom störfångaren… kommer nog inte…[Läs mer]

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… pricipen jag har tänkt är nu intercooler framför radiator och en liten oljekylare under… kan nog funka att borra några hål bakom störfångaren… kommer nog inte att synas…

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tack för ditt engagemang… pricipen jag har tänkt är nu intercooler framför radiator och en liten oljekylare under… kan nog funka tt borra några hall bakom störfångaren… kommer nog inte att synas…

  • Hej Janne!

    Kanske jag hade kommt att göra så även utan dina inpass… men det är inte säkert… så jag säger tusen tusen tack… pricipen jag har tänkt är nu intercooler framför radiator och en liten oljekylare under… kan nog funka tt borra några hall bakom störfångaren… kommer nog inte att synas…

  • Fölger tankegången din… Leker lite med tanken att gömma en smal oljekylare under kylaren lite i nivå med strax under stötfångaren.. men kanske måste jag såga lite i alla fall… rädd för att motor är lite för hög.. liksom spetsig nedåt… det här projektet är en ständig kamp mot millimetrarna 🙂

  • Fölger tankegången din… Leker lite med tanken att gömma en smal oljekylare under kylaren lite i nivå med strax under stötfångaren.. men kanske måste jag såga lite i alla fall… rädd för att motor är lite för hög… det här projektet är en ständig kamp mot millimetrarna 🙂

  • Ja det är nog ett måste för att hålla styrkan… Fiestan har ju framvagnsben… och innerskärmarna i sig själv är långt ifrån tillräckligt starka… Oljefilter och avtappning sitter på baksidan av motor mot framvagnsbalk. Om du med oljetråg menar botten på motor, så tror jag att det blir att såga ett hål i golvet för att få plats… vi får s…[Läs mer]

  • Oljefilter och avtappning sitter på baksidan av motor mot framvagnsbalk. Om du med oljetråg menar botten på motor, så tror jag att det blir att såga ett hål i golvet för att få plats… vi får se… tänkte nog ha en liten small oljekylare under kylaren hur som helst…

  • Oljefilter och avtappning sitter på baksidan av motor mot framvagnsbalk. Om du med oljetråg menar botten på motor, så tror jag att det blir att såga ett hål I golvet för att få plats… vi får se… tänkte nog ha en liten small oljekylare under kylaren hur som helst…

  • Oljefilter och avtappning sitter på baksidan av motor mot framvagnsbalk, om du med oljetråg menar botten på motor, så tror jag att det blir att såga ett hål I golvet… vi får se… tänkte nog ha en liten small oljekylare under kylaren hur som helst…

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng