andreas1

  • Ingen som vet???
    Enda jag fattat är att det verkar spärra låsringen till knuten men kan ha fel.
    Men detta finns ej på nyare .

  • Låter märkligt att det ej skulle funka.
    Citroen har det som standard o tror ej deras tätningar är speciella.
    Men klart är att blanda utan att allt är tokrent är nog ohälsosamt.
    Bytar man vätska vartannat år som ordinerat o motionerar bromsarna så får man sällan problem.
    Systemet tar åt sig vatten hur du än gör pga temperaturskill…[Läs mer]

  • Tänkte lägga fråga här ist för o skapa ny tråd.
    Drivaxelen från 78an har en extra låsring o några brickor bakom drivknuten.
    Någon som vet vad dom gör för nytta eller dom kanske inte ens ska sitta där?

  • Tack.
    Ser väl ut som att det byggs om till nyare nav osv.
    Då kanske det förhoppningsvis finns bättre utbud av delar i framtiden.
    Bilen är allt annat än org så för den sakens skull gör det inget.
    Kan sälja dessa nav med bra skivor o friska knutar om nån behöver, saknas ett hjullager.

  • Se där.
    Ja det verkar som det var just den jag sökte.
    Tackar vi för .

  • Så kan det nog vara frågan är om man kan bara klippa dom eller koppla ihop dom som gäller

  • Det är ju ett alternativ.
    Tänkte iallafall försöka ha grunden färdig så man slipper klydda förmycket.
    Mätte på min andra bil oxå o den hade 387 ohm så bör ju ligga därnågonstans.
    Bilen verka svara bättre när jag ändra den iallafall.
    Tyckte bara det verka mycket att behöva justera nästan 1,5 varv då det borde vara känsligare grejor iallafall i min hjärna .

  • Testkabel finns på biltema om jag minns rätt. Men vad ska du ha den till? Kommer visa samma som släpet om det är friskt.
    Men funkar kalas med en vanlig multimeter eller två sladdar o en lampa.
    Kolla även att stiften inte tryckts ihop, dom har en tendens o göra det med tiden, det gäller alltså stiften som är hanar delade i 4 dom justerar man försi…[Läs mer]

  • Min mekanism var så dålig vid köp av bilen att motorn hade tuggat av 3 kuggar från mekanismen.
    Rostlösning o värme o en dos våld så lossna den igen.
    Kuggarna svetsa jag dit nya o slipa så dom stämde med org.
    Det är ju ett sånt ställe man aldrig smörjer i vanliga fall så inte märkligt att det kärvar.
    Går med lite pill att få ut mekanismen trots a…[Läs mer]

  • Första jag hade gjort hade varit o mäta i kontakten vilka funktioner du har o inte har så det inte är fel på släp el kabel samt att kabelen inte bara får dålig kontakt med bilen.
    Sen hade jag mätt på baksidan av kontakten på alla kablar.
    Felen brukar aldrig vara inne i bilen men om det skulle vara så så bör kablarna gå under plattan i bagaget .
    Ka…[Läs mer]

  • Jodå nu funka det.
    Mer huggande ljud o inget jag nånsin hört förut.
    Har du kollat att tex svänghjul mm sitter fast?
    Verkar som det bara låter precis när du ändrar varvtal o då är det något som precis ändrar sitt läge.

  • Nu kunde jag ej se videon genom telefon då den var privat.
    Men låter det bara när kopplingen är uppe skulle jag tro det är urtrampslagret.
    Har halvdåligt lager på min o det slutar så fort jag belastar kopplingspedalen det minsta.
    Lager i lådan bör höras även med nertryckt koppling.

  • @morsole wrote:

    Har nog för stora nävar för att kunna hantera sånt smått skit; pill är inte nån favoritsyssla hos mig…

    Mvh Johannes

    Ha ha nä är väl mest slägga o koben där ute i sjöbo…
    Du har ju frun, lär hon sig småpillet är det ett bra team.
    Här är det jag som får ta småpillet , enda som har tålamod o tycker det mesta inom el säger sig sj…[Läs mer]

  • @morsole wrote:

    Centrallås relä är ett vanligt fel. Har samlat på mig en hög, så behöver ni så hör av er!

    Det ska enligt uppgift gå att löda om kallödningarna, som på Volvos bränslerelä, men vill inte påstå att jag har lyckats med det.

    Mvh Johannes

    Det bör nog gå ja.
    Få isär den var ju inga problem o löda där kan inte va nån jätteutmaning.
    Jag…[Läs mer]

  • Jag fick problem med att c låset bara funka på förarsörren med larmfjärren.
    Nu har jag bara c-lås på 2 dörrar men där var det boxen .
    Spruta elspray i den o blåste rent o nu har den funkat i ett år.
    Kanske samma för dig om inget annat är det billigt o prova.
    Läste nånstans att det var ganska vanligt att där blev dålig kontakt men osäker om det gä…[Läs mer]

  • @Turbocab wrote:

    I mitt gamla garage så tror jag byte av slaven tog 3-4 timmar, att pressa ihop lamellen på plats när slaven är kass är ju måttligt kul, jag hade inga specialverktyg heller…. Men visst, den effektiva tiden är ju mkt kortare. Men tar man med alla timmar på golvet letandes efter djävla skruvar och verktyg så blir det ju mer tid..…

    [Läs mer]

  • @Turbocab wrote:

    1 timmas jobb? Njae….. 😛 Men jag är långsam i och för sig….

    Sist tog det 1,5 timme men då stod jag utanför garager o fick springa efter verktyg.
    Men absolut beror på vilka förutsättningar man har o om man har hemlängtan som jag oftast har..
    Pressa den nya tryckplattan är väl det som kan ta en stund o där har jag press så ka…[Läs mer]

  • Då är det lagret som äter på tryckplattan.
    Du får troligen byta hela kopplingssatsen
    Finns en guide i faqen??
    Detta är ett enkelt jobb på kanske en timme i arbete.
    Sitter o skriver på tele så lite svårt o skriva hur du går tillväga men nån annan som kan förklara….

  • Det gör man oftast inte.
    När lagret låter brukar det vara så dåligt redan.
    Så låter lagret lite brukar det tystna själv efter en stund annars är det nog byte som gäller.
    Bytet är lätt ock kan göras på en tex parkering .

  • @LiPoMannen wrote:

    @ andreas1

    Det va lite så med värmen jag tänkte när jag vred på den. Dumpen kommer ju få kallast lite kallare luft på sig i varje fall. 🙂 Tänker ha den en stund där i varje fall sedan får man la se vad som händer, har planer på större IC med :drugged

    I varje fall. Köpte mig en dump på mekonomen idag! Tomgången vid…

    [Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng