dea

  • @dea wrote:

    Bara dra loss bromsvätskebehållaren.

    Tack! Det gick utmärkt så fort man vågade ta i lite.

    Nästan allt i motorrum är färdigt men vill provstarta innan jag gör klart allt.
    Trodde att jag skulle komma undan med att bara lägga dit kabelhärvan som den är på en ng900 men det gick inte så jag får kliva upp tidigt imorgon och göra om den så…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Om jag minns rätt så om du lossar koppen alltså plastbiten under spaken så får du loss spakstället utan att lossa ute vid lådan.

    Precis, lite bökigt, men viker man omkull spakstället kommer man åt två genomgående skruvar som frigör underdelen från resten av huset vilket tillåter växelförarstången sitta kvar på sin plats.
    Den vill ma…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Om jag förstod det rätt så ska den kopplas till den grova från batterier med en säkring. Men om dina blinkers funkar med larmet verkar det inte som om du behöver koppla in den. Har du mätt på den om du har nån spänning? Är du säker på att den hör till larmet?

    Ja den rödvita är utan säkring och ser helt klart UT att vara eftermonter…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Fasen vilken go tråd :king

    Tackar!
    Undrar just hur många som orkar läsa…. mycket tjat för ingenting

  • @Fidde-92 wrote:

    Kommer också ihåg annonsen, men passade inte att köpa då men om de hade vart nu hade de varit annorlunda:P

    Mer opassande än för mig?
    @Esak wrote:

    Trevlig läsning David! Skönt att läsa en text som inte är förryckt av (avsaknaden av) skiljetecken och som faktiskt har en röd tråd.

    Man tackar.
    @Fidde-92 wrote:

    Kommer följa tråden! Nu få…

    [Läs mer]

  • @joH900 wrote:

    @dea wrote:

    Det gör ju en märkbar skillnad med r-däck och vanliga gatdäck, kört slut på 2 uppsättningar 888 så nu denna säsongen provade jag med Federal 595rsr, körde dom på sviestad funkade kanon även i regnet, är väl bara en själv som fegar när det blir blött 😆

    Har också kikat lite på 595RSR, är de är värdig ersättare til…

    [Läs mer]

  • Ja, det ”sittastill” stol (rörram) som är FIA-godkänd och billig (under 2000kr), inte fällbar tyvärr så då är det nog kanske inte rätt stol för dig

    Sparco har fina stolar som är tänkt att användas mer på gata också, finns några här t ex
    http://www.scstyling.com/sportstolar/sparcostolar/tuning-c-3193-1.aspx

    Vad har du för termostat i? På s…[Läs mer]

  • @joH900 wrote:

    Jag vet att 17×7,5″ med ca ET 31 gärna tar i fjädern fram om man svänger fullt, bak har det gått fritt. Kör med ca -1,5grad camber fram och kilen sänkfjädrar (okapade)

    Jag tror du behöver spacers, tyvärr. Kolla på http://www.willtheyfit.com och fram med tumstocken :mrgreen:

    Jag tror också det blir tajt utifrån den spec jag har.
    Me…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Har för mig att jag fick kapa blocknyckel (32?) när jag skulle montera värmaren för att lyckas.

    Inte helt otroligt.
    Tror det är så precis att det kan funka med ett annat fabrikat på nyckeln men man får räkna med att ”vända” nyckeln när man drar.

    Det kan möjligen gå bättre om man plockar bort servopumpen så man kommer åt från utrymm…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Såg det innan jag skrev igår vilken bil du hade, men för din skull för att få fler svar så kunde du ju skriva i ditt inlägg vilken bil det är, så man slipper att öppna en länk för att se det.

    Så då enas vi om att det är en 900S -91?

    Kolla i locken för säkringar om det står något om bränslerelä kan ju även vara säkring som är trasig…

    [Läs mer]

  • @dea wrote:

    Är ju en fördel om du skriver vilken bil det gäller. Enklast är väl att prova bygla reläet.

    var brukar de sitta?
    ja de gäller min bil… länk finns nedan för mer precis beskrivnig…men vet du fortfarande inte då va de e för bil… då kan ja nog inte hjälpa dig

  • joh900 svarade på ämnet Försäkring i forumet OG900 8 år, 4 månader sedan

    @dea wrote:

    Jo visst är det billigt med entusiast försäkringar, men bekymmret ligger väl i att man inte får köra med bilen till jobbet. Om jag fattade det rätt när jag läste om dom senast.

    Ja precis, har också för mig detta, och i vissa fall så är det väl även begränsat till antal mil per år? Typ 500. De flesta klarar sig nog med det, men det sku…[Läs mer]

  • @dea wrote:

    Om du kopplar loss brytaren mellan stolarna, vad händer då? Om det fortfarande lyser då, så måste det vara kabeln mellan brytaren och lampan som är skavd så den jordar.

    då lyser det inte och brytaren har jag gjort rent inuti så det borde inte vara nått fel i den.

  • @dea wrote:

    Hur har du gjort när du luftade?

    Först tryckte jag olja igenom slaven. Det funkade ganska bra tills oljekannan blev knasig. Nästa gång trycksatte jag systemet från behållaren.

  • @dea wrote:

    Så man får plocka bort remskivan och sedan borde det gå bra.

    Yes,finns inte en chans att komma åt den annars.

    Ett sätt och lossa på den kan vara att låsa svänghjulet om man är 2 pers typ.

  • plankan svarade på ämnet bättre bromsar i forumet OG900 9 år sedan

    @dea wrote:

    tänkte inte på att jag har ventilerat på cabben som har det gamla systemet och det funkar helt kanon.

    Det lär vara ganska ovanligt –
    är det en svensksåld bil ❓

  • dea svarade på ämnet bättre bromsar i forumet OG900 9 år sedan

    @M.broberg wrote:

    @dea wrote:

    Varför ska man då byta från bromsarna som sitter före -88? Dom räcker ju också utmärkt till vanlig körning.

    och bromsarna innan 88 funkar utmärkt till bankörning m´ed, bara kolla widegren. klart att nya bromsarna är bättre men man kan ju börja med att byta till sportigare skivor och belägg inan man dissar hela sy…

    [Läs mer]

  • plankan svarade på ämnet bättre bromsar i forumet OG900 9 år sedan

    @dea wrote:

    Varför ska man då byta från bromsarna som sitter före -88? Dom räcker ju också utmärkt till vanlig körning.

    Är väl inget man direkt ”skall” göra –
    men det är ingen direkt hemlighet heller, att det bromssystem är mera krävande/kännsligt om det inte hålls efter.

    Sedan får man säga vad man vill –
    men om man nu har en potent bil som T1…[Läs mer]

  • M.Broberg svarade på ämnet bättre bromsar i forumet OG900 9 år sedan

    @dea wrote:

    Varför ska man då byta från bromsarna som sitter före -88? Dom räcker ju också utmärkt till vanlig körning.

    och bromsarna innan 88 funkar utmärkt till bankörning m´ed, bara kolla widegren. klart att nya bromsarna är bättre men man kan ju börja med att byta till sportigare skivor och belägg inan man dissar hela systemet.

  • @dea wrote:

    Hur nära magnetventilen ligger kabeln mellan tändspolen och fördelaren? Har råkat ut för att den låg för nära och då blev det bara glt.

    Har för mig att den ligger precis intill, ska kolla det imorn.

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng