flaset

  • @flaset wrote:

    @Saab Putte wrote:

    Nu har jag lackat orange på huven, så nu jäklar är all lackering klar på karossen, känns bra, nu kan ja varva ner lite 🙂
    Härnäst blir det våtslip och finpolerning.

    Nejnejnej, inte varva ner!!
    Vi vill ha mer! 😛 😉

    :AP

    Nej nu har jag slappat några dagar så nu blir det att fortsätta mixtra lite känner jag 🙂

  • kumme svarade på ämnet clips till aeropaket hjälp i forumet OG900 5 år sedan

    @flaset wrote:

    @kumme wrote:

    Har inte fått nått svar! Nån annan som har dessa clips och kan mäta dom?

    Är det de ljusbeigea/gröna fyrkantiga plastpluggarna som eftersöks?

    MVH

    Ja. Dom som sitter i karossen….

  • @flaset wrote:

    Din teori om inslitningen kan därför vara mycket aktuell, en planfräsning av svänghjulet kanske är på sin plats…?

    Usch, det lät jobbigt. 😯 Håller sig kopplingen på den nivå som den gjort hittills denna säsong levar jag med det. Planerar dock in deomntering och inspektion under kommande mekarsäsong (d.v.s. till vintern). K…[Läs mer]

  • @flaset wrote:

    …har du provat pressa tillbaks slaven ännu!?…

    Ja, och utan att öppna luftningsnippeln går det inte. Med öppnad luftningsnippel gick den att lätt trycka tillbaka, men solfjädern rörde sig inte. VIlket för mig tyder på att solfjädern inte ligger inspänd med pedalen uppsläpt. Efter att sedan ha tryckt ner pedalen några gånger återt…[Läs mer]

  • @flaset wrote:

    …har du provat pressa tillbaks slaven ännu!?…

    Ja, och utan att öppna luftningsnippeln går det inte. Med öppnad luftningsnippel gick den att lätt trycka tillbaka, men solfjädern rörde sig inte. VIlket för mig tyder på att solfjädern inte ligger inspänd med pedalen uppsläpt. Efter att sedan ha tryckt ner pedalen några gånger återt…[Läs mer]

  • Jag mailade med klubbens reservdelsman och enligt vad han säger så hade 900 turbo 1990-1993 228mm lamell.

    @flaset wrote:

    …Däremot är det ju hur många som helst som kör med 228:an, mig veterligen utan modifikationer, så det är ju inte det som direkt orsak är ditt ”problem”…

    Nja, troligvis inte. Men det skulle ju kunna vara så att om motorn ha…[Läs mer]

  • @flaset wrote:

    Dessutom, har aldrig sett en B202 med den typen av dammtätning, alltså med inv. fjäder, inte 201 heller tror jag…
    Härstammar inte de grejerna från motor/låda från mycket längre tillbaks i tiden…? 😯

    MVH

    EDIT: Läste på lite om slavarna, verkar bara finnas en modell, nu iaf. SOM DESSUTOM på t.ex Speedparts säljs med…

    [Läs mer]

  • @flaset wrote:

    Dessutom, har aldrig sett en B202 med den typen av dammtätning, alltså med inv. fjäder, inte 201 heller tror jag…
    Härstammar inte de grejerna från motor/låda från mycket längre tillbaks i tiden…? 😯

    MVH

    EDIT: Läste på lite om slavarna, verkar bara finnas en modell, nu iaf. SOM DESSUTOM på t.ex Speedparts säljs med…

    [Läs mer]

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng