s900t

  • @S900T wrote:

    Har nu kommit ett steg på vägen att få bilen att gå bättre, tänkte igår att jag kollar tändningen etc innan jag ger mej på alla vacumslangar. Och se på f*n, tändningen var en ”aning” fel stog på ca 20, så ställde ner den till 16 som det ska vara och nu går bilen mycket bättre och jämnare naturligtvis, laddar ca 1-1,1 utan minsta spik…

    [Läs mer]

  • @S900T wrote:

    Föresten, på insidan av backventilen låg en typ söndersmulad gummiring/packning, ska jag kanske dra epoxy även på ”ovansidan” av ventilen, där det är 3 avlånga hål, så den är tät överallt?

    Jag brukar kleta igen även de 3 små hålen. Rätt eller fel? Jag har aldrig märkt något negativt efter denna lagning.

  • @henrikg wrote:

    @S900T wrote:

    Spikdiod har jag haft ett bra tag & det verkar inte som bilen tror att det spikar, ytterst sällan iallafall 🙂

    Men den blinkar till vid start hoppas jag? Så du vet att den fungerar..

    //Henrik

    Är det både när man vrider på samt vrider av tändningen som spikdioden skall blinka till?

    MVH

  • @S900T wrote:

    Spikdiod har jag haft ett bra tag & det verkar inte som bilen tror att det spikar, ytterst sällan iallafall 🙂

    Men den blinkar till vid start hoppas jag? Så du vet att den fungerar..

    //Henrik

  • @S900T wrote:

    kan man ju alltid slänga på gamla stötfångarn igen 🙂

    Ja det tar jo inte ens 2 min och göra på trubbarna 🙂

  • @plankan wrote:

    @S900T wrote:

    Mjo…hade en extra stötfångare liggandes, men det kanske inte ser så bra ut på en trubbis? Eller ens e värt ”besväret”, en jädra aluminiumbalk innanför ser det ut som… 😐

    Var det nånting speciellt du tänkte på? 🙂

    Bara min åsikt –
    men en trubb är inte så ”rund/mjuk” i fronten som MY87 -> att det tare sig bra…

    [Läs mer]

  • @S900T wrote:

    Mjo…hade en extra stötfångare liggandes, men det kanske inte ser så bra ut på en trubbis? Eller ens e värt ”besväret”, en jädra aluminiumbalk innanför ser det ut som… 😐

    Var det nånting speciellt du tänkte på? 🙂

    Bara min åsikt –
    men en trubb är inte så ”rund/mjuk” i fronten som MY87 -> att det tare sig bra ut med ”hål/utta…[Läs mer]

  • @plankan wrote:

    @S900T wrote:

    Hmm, skit också…tror inte jag har något särskilt bra för att göra hål/kapa med i aluminum….

    Kan man använda vinkelslipen tro? Har bara vanliga kapskivor hemma, kanske inte funkar så bra med det? Eller kanske någon har nåt tips?

    Kanske lite dum fråga –
    men är det trubben du vill göra detta på 😕

    [Läs mer]

  • @S900T wrote:

    Hmm, skit också…tror inte jag har något särskilt bra för att göra hål/kapa med i aluminum….

    Kan man använda vinkelslipen tro? Har bara vanliga kapskivor hemma, kanske inte funkar så bra med det? Eller kanske någon har nåt tips?

    Kanske lite dum fråga –
    men är det trubben du vill göra detta på 😕

  • @S900T wrote:

    @M.broberg wrote:

    Tryckvakten är NC eller normal closed, med andra ord är den konstant stängd tills trycket blir för stort och då bryter den kontakten till bränslepumpen. Kopplar du bara bort slangen och låter tryckvakten vara med kablarna som den åär nu kommer inget hända. Ska du däremot ta bort tryckvakten måste du koppla ihop…

    [Läs mer]

  • @S900T wrote:

    @Otfors wrote:

    Hej!

    Tryckvakten kan pysa om den är sönder. Min gjorde det. Jag skulle nog tro att det är den. Att felsöka i det området utan att ta bort knäskyddet är nog svårt. 🙂 Det är bökigt även när knäskyddet är borta. Byt tryckvakten eller koppla förbi den. Då ska du se att APC-mätaren visar ett högre tryck också.

    [Läs mer]

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng