Enormt däckslitage fram + framhjulslager

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Enormt däckslitage fram + framhjulslager

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Enormt däckslitage fram + framhjulslager

  • Författare
    Inlägg
    • juni 23, 2011 at 11:49 #25359

      1. Yttersidan slits ner väldigt fort. Enligt nätinfo beror det på att toe-in är fel.
      Vilka värden gäller på toe-in och camber?

      2. Muttern som låser p-änden verkar vara 22,5 mm. Är det verkligen så?

      3. Ett ½!”#¤%& ljud från vänster framhjulslager. Enligt förre ägaren ska det vara bytt.
      Det sitter en ny mutter (fäste 32 mm) monterad. Men den j-veln lossnar hela tiden. Jag drar åt med 280 Nm…
      Vad göra?

        juni 23, 2011 at 12:31 #185545

        Kan det vara så att förra ägaren ljög? 🙄

        Lägg på “lås-medel” på muttern, som man använder när man byter styrstag.

          juni 23, 2011 at 12:35 #185546

          Ska man inte banka till en låsning på muttern?

            juni 23, 2011 at 19:55 #185547

            Om muttern lossnar är det antagligen glappt på splinsen.
            Lösningen är att limma splinsen.

            Muttern måste vara åtdragen för att lagerspelet ska bli rätt så det är troligen orsaken till lagerljudet också.

              juni 23, 2011 at 20:16 #185551

              Limma fast muttern med loctite nr 243 blä färg på vätska har den finns att köpa i små flaskor
              fetta av ordentligt och lägg på loctite var inte snål på med muttern och dra åt den 😉

              Mvh Nisse

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.