80 jub…
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / 80 jub…
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / 80 jub…
- Detta ämne har 74 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2004-11-18 19:50 av nubbpiraten.
-
FörfattareInlägg
-
Tja, jag har en. Visserligen med en -77A snikmotor (originalmotorn, 12000 mil, finns kvar med skurna balansaxellager), men går gör den, även vid 20 minusgrader.
Det finns åtminstone en till i Karlstad. Skicket på den andra är visserligen ganska sorgligt, men den är i alla fall i drift.Men visst vore det kul att veta hur många som fortfarande är igång. Kanske bilregistret kunde hjälpa till med en sådan sak. Nån som har bra koll på vilka chassinummer som användes till “de 300”?
Andreas! Din bil AFU 833 som jag tidigare ägde är en tidig äkta Jubileumsbil! Den enda som låg tidigare i ChNR som jag kunde hitta var Uddeholm Lollos somm låg strax under 2000 i Chnr 1982?
Jag har själv ägt 4St Jubbar & Gerda har ägt ytterliggare en & dessa har legat mellan 2400-2600
Således så ligger dom inte i Nr följd!Det fanns ett inlägg för länge sen om detta & någon kalenderbitare kanske orkar leta fram det!
/Fredrik
Nu så har jag kollat lite…
Bilregistret gav mig följande info ( efter en del spydigheter )254 finns inreggade, 182 st är avställda.
Det ger oss 46 skotade, exporterade?
182 avställda…
72 st som är inreggade och i varierande skick…Bilregistret sökte på saab 96 / ljusblå / 1980.
Ger det här oss en exakt siffra?Vad tror ni? Nån som vet hur många som gick till export? :confused:
Andreas!
Du bör inräkna X-antal falska Jubbar i din eminenta koll med bilregistret!
Oäkta är bilar som är ljusblå men ej har rätt inredning & fälgar. Jag tror att dessa ej heller hade stripesen på kaross sidan!
Dessutom så finns deten hel del konverterade bilar!
Gerda & jag har varit skyldiga till att 3St äkta har hamnat på skroten! Alla var totalt upprostade så det är inget att hetsa upp sig för! Ingen var dessutom intresserade utav papprena varför även dessa skrotades!
Vi har även sett till att 2St har räddats Bla Andreas bil. Dessutom så har vi hjälpt andra med sina renoveringar genom att sälja delar till dem!/Fredrik
januari 29, 2002 at 16:19 #62705Har bidratt til reduksjonen av jubber. Leverte en til skrot… Men papirer finns fortsatt om noen er interessert. Deler er det dårlig med. Innredningen er solgt i Norge. Den var forøvrig i bruksskikk. Det finns i alle fall 2 ekte jubileumsbiler i Norge også.
Skrot: -80 Jubileum.
Andreas! Vad fick du ta emot för spydigheter på bilregistret?? Jag trodde inte ens att de ville kolla upp såna här saker som är intressanta för vissa människor!
Har hört att man kan kolla upp med dem efter en exakt likadan bil som ens egen bil genom cassinr. Stämmer det eller är jag ute och seglar? :rolleyes:
Spydigheter ja, hmmm… konstigt att en del personer på myndigheter / instanser ska vara så otrevliga. 😮 Men jag antar att dom inte får så många sådana här frågor…
Ringde till “uppdragsenheten” på bilregistret på ett 019 nummer.. ..sa något i stil med “äru överkörd eller?” hahaha…, när jag ställde min fråga. Hmm, men vem vet? alla kan väl ha dåliga dagar… men det spelar ju ingen roll.
Jag fick dom siffror jag var ute efter.Hmm, din fråga: vet inte, ring bilregistret… fråga efter “uppdragsenheten i 019 – området” ha ha ha, tips: var trevlig…
Hej.
Jag har haft 2 st men de har flyttat till kanada och Micke Hemingsen.
Båda var körbara och kompletta, en var bes.
Det finns så klart rost på båda.
De hade regnr/chassi nr & reg första gång:
EZB 843/ 96806002078, 1980-02-05.
FUA 682/ 96806002572, 1980-03-19.Hejsan!
Det rullade en jättefin jubbe i Jonseredstrakten för ca tio år sedan. Vill minnas att den hade regnr FBT 963 eller något ditåt. Är det någon som vet vem som har den nu?? Enligt bilregistret är den avställd, men man måste ringa kundtjänst för att få reda på ägaren.
M.V.H “Tobbe” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.