Montera vattenkyld turbo!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera vattenkyld turbo!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera vattenkyld turbo!

  • Författare
    Inlägg
    • april 26, 2012 at 22:19 #25787

      Halloj, länge sen..

      Men nu har ja fått tag i en TD04HL-19T som ska monteras i gula bilen där en Icke-vattenkyld turbo suttit.
      Vart tar jag lättast vatten ifrån och hur är de draget original på B202an?

      Mvh

        april 27, 2012 at 07:46 #190401

        Kan även tipsa om att do88as silikonslangkitt till og900 innehåller alla vattenslangar till og900 med vattenkyld turbo och kostar 1400 efter avdragen STCS rabatt med fri frakt för över 1000 kronor.

          april 27, 2012 at 08:22 #190407

          @Sc24 wrote:

          Det beror lite på vilken årsmodell/turbo som sitter i.

          Är det T o m 89 med Garett,finns där ett uttag på insuget:
          Om det är MY 90 -> med Mitsu,så hittar du uttaget på framdelen av toppen:
          Kan också vara värt att noterar att det är precis samma på 2.1/2.3 toppen.

          Men gemensamt för dom alla är uttaget nere vid slangen på kylaren:

          Den slangen hittar du på speedparts


          Lika imponerande som vanligt Jasper!

            april 27, 2012 at 18:07 #190416

            @Sc24 wrote:

            Det beror lite på vilken årsmodell/turbo som sitter i.

            Är det T o m 89 med Garett,finns där ett uttag på insuget:

            Om det är MY 90 -> med Mitsu,så hittar du uttaget på framdelen av toppen:

            Kan också vara värt att noterar att det är precis samma på 2.1/2.3 toppen.

            Men gemensamt för dom alla är uttaget nere vid slangen på kylaren:

            Den slangen hittar du på

            Stort tackar, kunde inte varit bättre 🙂

              april 28, 2012 at 23:00 #190431

              Är det inte 1991 och framåt som vatten till turbon tas direkt från nippeln på toppen? Min röda 900 S har nämligen banjo i insuget. Både min svarta 900 S och min gamla 900 turbo som både är/var av årsmodell 1991 hade nippel i toppen istället för banjo.

              Äckligt jä¤%&#a trångt är det vid banjon som sitter på insuget i alla fall… Försökte köra med kupolmuttrar där, gick icke. Försökte sen köra med en vanlig M8 insex, gick icke. Försökte sen med en vanlig 6kant M8, men det gick inte heller… För skallen var 13mm. Så det är M8 med 12mm skalle som gäller om man vill få dit både bulten till insuget och banjon, om man inte vill börja fila på grejjerna. :mrgreen:

              MVH

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.