Sur Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Sur Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Sur Talladega

  • Författare
    Inlägg
    • maj 19, 2014 at 09:47 #24238

      Hej på er.

      Har problem med en 88:ans (tror jag) Talladega som inte riktigt vill som vi vill.
      Den verkar få för mycket bränsle, då den är svårstartad, går väldigt illa och surar igen på stiften.

      Vi har testat att byta stift flera gånger (NGK 7:or), har bytt fördelarlock, tändkablar, tändmodul och luftmassemätare. Allt detta utan resultat.

      Nu tryter det med idéer till vad som kan orsaka detta. Förslag någon?

        maj 19, 2014 at 10:18 #175650

        Provat bytt motortemperaturgivaren till insprutningen?

          maj 19, 2014 at 10:38 #175652

          @andersson__ wrote:

          Provat bytt motortemperaturgivaren till insprutningen?

          Nix. Tack för tipset. Skall provas!!

            maj 20, 2014 at 06:58 #174228

            En början kan ju vara att felsöka först innan man planlöst bara byter saker? Verkar det vara alla cylindrar som blir blöta så kan man ju utesluta enstaka spridare, har någon kollat bränsletryck tex?

              maj 20, 2014 at 17:21 #175711

              @Stefan wrote:

              En början kan ju vara att felsöka först innan man planlöst bara byter saker? Verkar det vara alla cylindrar som blir blöta så kan man ju utesluta enstaka spridare, har någon kollat bränsletryck tex?

              Jo, vi kanske gör saker annorlunda där jag bor, men jag håller nog inte med om att vi byter saker planlöst. 😉 Alla saker som vi provat att byta skulle ju faktiskt kunnat vara boven i dramat…

              Ja, samtliga stift blir blöta, vilket gjort att vi hittills struntat i att även byta spridare. När vi provkört och gasat på så drar den ganska bra, fast den går orent, för att sedan helt tappa ork. Bränsletryck skulle kunna vara en orsak, men den svarar relativt bra på gaspådrag trots att den inte går som den ska. Detta skall dock också undersökas.

              Någon som vet om det brukar vara trubbel mod boxarna på dessa bilar?

                maj 21, 2014 at 05:41 #175728

                Händer att boxar krånglar men det kan ju lika gärna vara jord/spänningsmatning.

                Blir det någon skillnad med LMM elektriskt urkopplad ?

                Är membranet i BTR ok (kolla så det inte kommer bensin i lilla slangen till BTR)

                  maj 21, 2014 at 16:37 #175747

                  @SaabAero wrote:

                  Blir det någon skillnad med LMM elektriskt urkopplad ?

                  Är membranet i BTR ok (kolla så det inte kommer bensin i lilla slangen till BTR)

                  Skall undersökas! Förhoppningsvis i helgen, om frun tillåter… 😉
                  Tack för tips!

                    december 6, 2014 at 22:14 #200122

                    Som SaabAero skrev, så kan LH-boxen vara boven, jag hade en 9000T -87 som surade kraftigt, efter diverse felsökning och chans-byten så byttes LH-Boxen, då funkade det som det skulle.

                    //Konrad S.

                      januari 13, 2015 at 20:08 #200910

                      @-Konrad- wrote:

                      Som SaabAero skrev, så kan LH-boxen vara boven, jag hade en 9000T -87 som surade kraftigt, efter diverse felsökning och chans-byten så byttes LH-Boxen, då funkade det som det skulle.

                      //Konrad S.

                      Taskig HLM kan också göra så att bilen surar. =) Fick jag på min 9000T -91 efter en motortvätt.

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.