Sur Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Sur Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Sur Talladega
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2015-01-13 20:08 av 9k94.
-
FörfattareInlägg
-
Hej på er.
Har problem med en 88:ans (tror jag) Talladega som inte riktigt vill som vi vill.
Den verkar få för mycket bränsle, då den är svårstartad, går väldigt illa och surar igen på stiften.Vi har testat att byta stift flera gånger (NGK 7:or), har bytt fördelarlock, tändkablar, tändmodul och luftmassemätare. Allt detta utan resultat.
Nu tryter det med idéer till vad som kan orsaka detta. Förslag någon?
@andersson__ wrote:
Provat bytt motortemperaturgivaren till insprutningen?
Nix. Tack för tipset. Skall provas!!
@Stefan wrote:
En början kan ju vara att felsöka först innan man planlöst bara byter saker? Verkar det vara alla cylindrar som blir blöta så kan man ju utesluta enstaka spridare, har någon kollat bränsletryck tex?
Jo, vi kanske gör saker annorlunda där jag bor, men jag håller nog inte med om att vi byter saker planlöst. 😉 Alla saker som vi provat att byta skulle ju faktiskt kunnat vara boven i dramat…
Ja, samtliga stift blir blöta, vilket gjort att vi hittills struntat i att även byta spridare. När vi provkört och gasat på så drar den ganska bra, fast den går orent, för att sedan helt tappa ork. Bränsletryck skulle kunna vara en orsak, men den svarar relativt bra på gaspådrag trots att den inte går som den ska. Detta skall dock också undersökas.
Någon som vet om det brukar vara trubbel mod boxarna på dessa bilar?
@-Konrad- wrote:
Som SaabAero skrev, så kan LH-boxen vara boven, jag hade en 9000T -87 som surade kraftigt, efter diverse felsökning och chans-byten så byttes LH-Boxen, då funkade det som det skulle.
//Konrad S.
Taskig HLM kan också göra så att bilen surar. =) Fick jag på min 9000T -91 efter en motortvätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.