SAAB …på sjön?
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-04 20:17 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej på er SAAB-fantaster! Vi sålde vår gula SAAB:95:a och köpte istället en träbåt. Motorn är en marinkonverterad diesel, en Mercedes 220D i utmärkt skick.
Va??? Överge SAAB helt och hållet? Nejdå inte alls, för när jag bytte luftfilter inför vårservicen, gissa vad jag hittade då:
Javisst, en SAAB-luftburk! Inte lite nöjd kan jag meddela!
Är det någon som vet från vilken SAAB-modell denna härstammar, eller skall jag – med tanke på båtens oerhörda marschhastighet (ca 6 knop) vända mig till SAAB Aerotech…? 😉
Hej
Den är till en 99:a
Men ser ut att vara kopplad på fel håll.
Mvh
Johannes
Nejdå den grå slangen på bilden hör inte till luftfiltreringen, det är till något så elegant som ”gångvärme”. (kupévärme heter det visst på bilspråk) ;).
Eller missförstår jag vad du menar?
Å tack & tack! Bloggen heter http://dackarensvea.blogspot.com/ om man vill veta mera 🙂
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem