Saab Saalina
Efter andra världskriget tillverkade Saab 250 båtar av aluminium som blivit över i flygplansproduktionen. Båtarna byggdes på samma sätt som flygplanen vilket gjorde dem dyra. Aluminiumet tålde dessutom inte saltvatten särskilt bra.
Navigering
- Medlem
- Årsmöten
- Medlemskort
- Saabvisionen filmserie
- Medlemsrabatter
- Medlemstidningen Bakrutan
- Bilder & ljud
- Artiklar & länksamling
- Reparationsguider & Modellfakta
- Saab original verkstadshandböcker och reservdelskataloger i PDF-format.
- Modellgemensamt
- Saab 92 & 93
- Saab 95, 96 & V4
- Fördelare & fördelarlock tidig V4
- Lite knep för att hålla V4:an pålitlig
- Grundinställning tändning tvåtakt
- Justera tändning V4 (Flintametoden)
- Montera tropikgälar
- Motor & växellådsbyte på Saab V4
- Rengöring förgasare Solex 40BI
- Renovering Torkarmotor Tvåtakt
- Montera dragkrok från Biltema
- Bäddsats Saab 96
- Brytarspetsar tidiga modeller
- Jämförelse mellan årsmodeller Saab 95
- Jämförelse mellan årsmodeller Saab 96
- Tändstift & tändkablar V4
- Tekniska tips Saab 95 / Saab 96
- Utväxling fyrväxlad Saab 95 / Saab 96
- Saabo
- Saab Sonett
- Saab 99
- Saab 900
- Saab 9-7x
- Saab 9-2x
- Udda Saabmodeller
- Om Saabklubben